انگلیس؛ زندگی و مرگ، بقا و فنا فقط در یک لحظه

چطور ممكن است؟ نیمی از یادداشت‌های حین بازی بی‌معنا شد. آماده شده بودم تا ساوتگیت و انگلستان را ریزریز کنم. برای ادامه مطلب با سایت نتایج زنده مسابقات ورزشی همراه باشید.

انگلیس؛ زندگی و مرگ، بقا و فنا فقط در یک لحظه

اما شاید باید قبول کنیم، هنوز هم گاهی (حداقل) در صحنه فوتبال معجزاتی به وقوع می‌پیوندد! تا ثانیه‌های وقت تلف شده باورمان نمی‌شد؛ این اولین باری بود که انگلیس در نیمه اول یک بازی در مرحله حذفی و در یک تورنمنت بزرگ از سال ١٩٨٦ موفق به ثبت شوت به سمت دروازه نشده بود.

وقتی متعجب می‌شویم، هوشیاری تلنگری به ذهن و افکار ما می‌زند، تحلیل‌ها آغاز می‌شود، و همه آنچه در پیش چشم ما می‌گذرد دوباره به شکل سؤال به ذهن ما حمله‌ور می‌شود.

چگونه تیمی که مدعی توپ طلایی در خدمت آن است، یا رکورد شکنان و فوتبالیست‌های سال در آن عضویت دارند، یا استعدادهای جوان در آن موج می‌زند، برای چهارمین مسابقه متوالی در مهم‌ترین تورنمنت اروپایی این‌قدر ازهم‌گسسته و پاشیده است؟ چگونه ممکن بود تا این حد به باخت مقابل تعدادی از کهنه‌کاران باتجربه از اعضای تیم اسلووان براتیسلاوا نزدیک شوند؟

به هر شکلی که به‌تمامی بازی نگاه کنیم، نمی‌توان برای اسلواکی احساس تأسف نداشت. مربی تیم، فرانچسکو کالزونا با برنامه و طرح آمده بود و اسلواک ها بازی بسیار خوبی انجام دادند. آن‌ها در برابر صورت انگلیسی‌ها ایستادند، چشم در چشم، و پا به‌پای آن‌ها مردانه به مبارزه پرداختند، با ضد حملات و پرسینگ شجاعانه خود، انگلستان را تقریباً ویران کردند.

زمانی که در پایان بازیکنان انگلیس درحالی‌که با ترانه سوییت کارولاین Sweet Caroline نیل دایاموند با هواداران انگلیسی حاضر در ورزشگاه آئوف شالکه آرنا جشن می‌گرفتند، خاطرات روزهای بزرگ‌تر و بازی‌های معروف سه شیرها را زنده کرد.

اما همه می‌دانند با وجود سبک‌بالی و شادی و جشن در زمین، اکنون گرت ساوت‌گیت مجبور است تغییرات بزرگ و اساسی در تیم ایجاد کند اگر انگلیس بخواهد در یورو ٢٤ به مراحل بالاتر صعود کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *